Веб-аналітика сайту

Веб-аналітика

Навіщо потрібна? Що дає аналіз інформації про відвідувачів?

Головне призначення веб-аналітики — моніторинг відвідуваності ресурсу та вивчення поведінки відвідувачів. А мета збору і вивчення інформації — визначення курсу розвитку, розширення можливостей сайту, усунення різного роду проблем, визначення зон уваги та ігнорування відвідувачів.

Основні завдання веб-аналітики

Оцінка рекламних кампаній
Оцінка ефективності рекламних кампаній, проведених у мережі.
Визначення проблем
Визначення проблем зі структурою, контентом, юзабіліті сайту.
Виявлення поведінкових факторів
Виявлення тенденцій поведынки відвідувачів для визначення напрямку розвитку ресурсу та розширення його функціоналу.
В процесі роботи веб-аналітик збирає величезну кількість статистичних даних, зокрема:
Збір інформації про відвідувачів
Інформацію про постійних і випадкових відвідувачів;
Визначення джерел трафіку
Визначення джерел залучення трафіку, слова і фрази, завдяки яким відвідувачі знайшли сайт;
Число переглянутих сторінок
Число сторінок, які переглядають користувачі;
Число переходів між сторінками
Число переходів між сторінками сайту і час, який користувачі витрачають на їх перегляд;
Кількість відмов (користувач йде з сайту з тієї ж сторінки, на яку зайшов);
Юзабіліті
Зручність навігації, центри уваги і мертві зони ресурсу.

Інструменти для проведення веб-аналітики

Для здійснення аналізу ми використовуємо професійні інструменти: Google Analytics і Яндекс.Метрика.
Яндекс.Метріка
Яндекс.Метрика

Сервіс-лічильник, який дозволяє збирати інформацію про відвідуваність ресурсу і групувати її за певними категоріями. Наприклад, завдяки цьому сервісу можна дізнатися, які сторінки є популярними, а яким відвідувачі не приділяють увагу. Також Яндекс.Метрика дозволяє оцінити ефективність просування сайту в пошуковій системі та рівень його популярності у цільової аудиторії. Цей сервіс дає інформацію про те, скільки відвідувачів виконують цільову дію на сайті (перехід в певний розділ, підписка, додавання в закладки та ін.)

Google Analytics
Google Analytics

Статистичний і аналітичний сервіс з великими можливостями. Він відстежує кількість гостей, моніторить майже всі їх дії на сайті, обробляє інформацію і становить деталізовані звіти в автоматичному режимі. Сервіс дає можливість аналізувати гостей ресурсу по безлічі різних критеріїв — від географічного положення до браузерів, що використовуються.

Коли необхідно проводити аналіз

Перш за все, коли у ресурсу є якісь проблеми, або він не виконує покладених на нього завдань:
Немає відвідувачів
Немає відвідувачів на сайті.
Мало замовлень
Відвідувачі є, але замовлень дуже мало.
Не ефективні рекламні кампанії
Проведені рекламні кампанії не дали ефекту.
Також веб-аналітика потрібна при запуску нових проектів, переорієнтуванні бізнесу, розширенні сайту, введенні нового функціоналу. За результатами проведеного веб-аналізу можна:
Аналіз запросів
Переглянути запити, за якими просувається сайт;
Розрахунок трафіку
Розрахувати необхідний трафік для досягнення певного рівня продажів;
Підвищення конверсії
Визначити способи підвищення конверсії;
Оцінка просування
Оцінити ефективність просування та реклами;
Визначення проблем
Виявити проблеми з контентом та юзабіліті;
Налагодження зворотного зв'язку
Налагодити ефективний зворотній зв’язок із цільовою аудиторією.