Аналіз конкурентних сайтів

Аналіз конкурентного
середовища в Інтернеті

Навіщо вивчати конкурентів?

Кожна компанія і сфера діяльності має своє конкурентне середовище. Практично всі фірми мають свої сайти, тому стратегія просування бізнесу в Інтернеті передбачає регулярний аналіз конкурентного середовища.

Необхідність проведення такого виду аудиту полягає в тому, що під час аналізу є можливість виявити конкурентні сайти, визначити їх переваги та недоліки. Це, в свою чергу, дозволить більш ефективно просувати свій ресурс і вести конкурентну боротьбу.
Аналіз сайту конкурента дає відповіді на питання У загальному сенсі аналіз конкурентного середовища дасть відповіді на такі питання:
1.
Яке місце займає компанія в своєму сегменті ринку і які її перспективи?
2.
У чому клієнти бачать вигоду від пропозицій конкурентів?
3.
Які заходи можна вжити, щоб зробити свої пропозиції більш цікавими для потенційних покупців?
Крім того, аналіз конкурентного середовища корисний в довгостроковій перспективі для утримання позиції і вироблення стратегії подальшого розвитку.

Аналіз сайту конкурента

Оцінка сайтів конкурентів зробить вашу діяльність більш ефективною. Досліджуючи характеристики і успішні стратегії своїх основних конкурентів, можна вибудовувати досить вдалі плани для просування власних товарів на сайті компанії.Адже грамотний аналіз сайту конкурентів включає:

Визначення недоліків свого сайту
визначення слабких сторін власного сайту
Оцінка сайту конкурентів
визначення ефективних дій конкуруючих ресурсів
Поведінка цільової аудиторії
аналіз поведінки представників цільової аудиторії
Все це в сумі дає інформацію про найбільш дієвих методах впливу на потенційних і нинішніх клієнтів і дозволяє вибудувати довгострокову стратегію щодо подальшого розвитку власного проекту.

Кого рахувати конкурентами?

Крім очевидної відповіді (компанії, які пропонують аналогічну продукцію), конкурентами можна також вважати:
Аналіз суміжних продуктів
Виробників функціонально інших продуктів, які здатні задовольняти ті ж потреби. Наприклад, у вас блог, а у конкурента — відеоблог на ту ж тематику.
Аналіз аналогічних товарів або послуг
Компанії, які спеціалізуються на інших продуктах, але пропонують товари, аналогічні вашим, як бонуси. Наприклад, ви продаєте спеції для м’яса, а компанія з виробництва м’яса дарує мішок спецій кожному, хто купить кілограм свинини.
Визначивши коло конкурентів, необхідно оцінити наступні фактори:
Визначення частки ринку
наскільки велика їх частка ринку (купівельна спроможність продукції, число передплатників і т. п.);
Визначення позицій і динаміки
наскільки стабільні його позиції (якщо є динаміка, то в який бік);
Визначення переваг сайту конкурента
в чому його перевага перед вами (імідж, сервіс, якість товарів, швидкість обслуговування, ціна послуг, бонуси і т.д.).
Має сенс проводити порівняльну характеристику в формі таблиці, виставляючи оцінки кожному параметру, наприклад, за десятибальною шкалою. Оцінюються якість товару, ціна, доступність, зручність його отримання, імідж компанії і додаткові можливості, які отримує клієнт.На підставі проведених аналізів можна робити висновки про конкурентоспроможність ресурсу і пропонованих продуктів, а також про подальші напрямки їх розвитку та найбільш ефективні інструменти для досягнення цілей.